Od 4 maja 2021 r. ruszył program szczepień w zakładach pracy. Najpierw zainteresowani pracodawcy muszą jednak zgłosić się do programu szczepień, wypełniając e-formularz. Sprawdź, jak powinno wyglądać prawidłowe zgłoszenie pracodawcy do programu szczepień zakładowych.
Kim jest pracodawca-koordynator programu szczepień
Jakie dane dotyczące pracodawcy lub pracodawcy-koordynatora należy określić przy zgłoszeniu
Jakie postanowienie powinna zawierać umowa lub porozumienie pracodawców w sprawie wspólnych szczepień
Czy w momencie rejestracji pracodawca musi mieć zawartą umowę z podmiotem prowadzącym działalność leczniczą
Zgodnie z przyjętym programem, na stronie www.gov.pl (zakładka „Szczepienia w zakładach pracy”) udostępniono elektroniczny formularz. Pracodawca musi go wypełnić, aby zostać zakwalifikowanym do programu.
Czytaj również:
Szczepienia w zakładach pracy: znamy wytyczne, start rejestracji po majówce
Pracodawca może być koordynatorem programu szczepień
Zgodnie z wytycznymi rządowymi, zgłaszać się mogą nie tylko pojedynczy pracodawcy, ale też i grupy pracodawców – nie tylko zorganizowane w ramach grupy kapitałowej, ale również podmioty z jednej miejscowości, mające tą samą siedzibę, czy też funkcjonujące w ramach danej branży, albo podmiot głównym wraz z podwykonawcami i współpracującymi.
Zgłoszenie może jednak nastąpić tylko przez jeden podmiot – jednego pracodawcę, który będzie pełnił funkcję koordynatora działań pozostałych pracodawców. Tenże zakład pracy musi wybrać spośród swoich zatrudnionych osobę odpowiedzialną za koordynację działań pracodawcy zgłaszającego.
W e-formularzu należy podać dane personalne osoby odpowiedzialnej z ramienia pracodawcy-koordynatora.
Dane pracownika obejmują obowiązkowo:
Jeżeli nie posiadasz pełnego dostępu do portalu, możesz wykupić dostęp jednorazowy do wybranego dokumentu.
Wykup dostęp jednorazowy
39.90 zł netto
(49.08 zł brutto)