Narzędzia:
Employee Handbook to przewodnik dla wszystkich pracowników, który szczegółowo określa nie tylko zasady i polityki firmy, ale także to, co o firmie powinien wiedzieć każdy pracownik. Zatem powinien zawierać: wartości, kulturę, wizję i misję firmy. Najczęściej tworzony w formie książkowej, ale również w wersji cyfrowej. Bardzo istotny zwłaszcza dla nowych pracowników, którzy zaczynają swoją podróż w firmie. Taka forma dostarczenia wszystkich informacji potrzebnych o firmie na samym początku obecności pracownika, na pewno ułatwia odpowiednie jego wdrożenie w kulturę, obyczaje i zasady firmy.
Employer branding zbyt często jest kojarzony wyłącznie z dużymi, międzynarodowymi przedsiębiorstwami. Dysponują one specjalnymi budżetami na działania promujące markę pracodawcy. Tymczasem employer branding może być stosowany także przez mniejsze firmy, które świadomie chcą kreować swój potencjał. Sprawdź, w jaki sposób mniejsze przedsiębiorstwo może stworzyć doskonałe warunki do tego, aby wygrać walkę o najlepszych kandydatów.
Jest wiele czynników, które mogą zbudować silną markę osobistą menedżera. Jednym z kluczowych jest wiarygodność. Jej tworzenie nie opiera się tylko na własnej opinii. Aby ją udowodnić, musisz znaleźć potwierdzenie swoich dokonań. Aby zrobić to kompleksowo, warto skorzystać z narzędzia, jakim jest matryca wiarygodności marki osobistej.
Rotacja pracowników jest naturalnym zjawiskiem w warunkach rynku pracy. Jest podaż, jest popyt, pozostaje kwestia ceny. W tym przypadku będzie to raczej rachunek korzyści i kosztów. Z chwilą, gdy decyzja o zmianie pracy jest podjęta, z reguły ma charakter nieodwracalny. Można ją tylko odsunąć w czasie. Rotacja pracowników zwykle ma charakter nieunikniony. Sprawdź, jakie działania podejmować, by ją monitorować i jej zapobiec.
Najlepszy student najlepszym pracownikiem? Od dawna rzeczywistość weryfikuje ten pogląd. Tym bardziej, że pracodawcy nie patrzą dziś na cenzurki, a na kompetencje, coraz życzliwiej również na te miękkie. A najlepszy kandydat do pracy to dziś pracownik wielozadaniowy – takiego warto zatrudnić. Jeśli do tego okaże się talentem, trzeba zrobić wszystko, aby zatrzymać go w firmie. W obliczu nadchodzącego kryzysu demograficznego na rynku pracy talenty stają się bowiem tym zasobem, w który warto inwestować. Kapitałem na przyszłość.
Lubimy osoby, które są do nas podobne pod różnymi względami. Dodatkowym pozytywnym aspektem w kontaktach międzyludzkich jest sytuacja, w której jesteśmy lubiani. Dotyczy to zarówno sympatii ze w stosunkach ze współpracownikami, jak i w relacji z przełożonym. Dlatego ważnym obszarem tworzenia silnej marki osobistej jest budowanie obrazu kompetentnego i lubianego pracownika. Poznaj skuteczne i proste sposoby, jak tworzyć personal branding w miejscu pracy.
Aby stworzyć silną markę pracodawcy, trzeba spojrzeć na przedsiębiorstwo z wielu różnych perspektyw. W konsekwencji systemowych działań powstanie Employer Value Proposition (EVP). Sprawdź, jak skutecznie przeprowadzić firmę przez proces tworzenia EVP i co można zyskać, tworząc Employer Value Proposition.
Odnoszący sukcesy menedżerowie dostrzegają wartość dobrego marketingu i jego wpływ na realizację celów organizacji. Mocna marka osobista przekuwa się na rozbudowaną sieć kontaktów, łatwiejszy dostęp do innych specjalistów, większy szacunek w branży, a nawet wyższe zarobki. Świadomy Personal Branding stanowi więc must-have każdego HR-owca. Poniżej znajdziesz 5 skutecznych porad, jak stworzyć markę osobistą HR-owca.
Wśród znajomych, rodziny i przyjaciół, masz swoją osobistą markę, która odzwierciedla Twoje życiowe wartości i priorytety. W pracy Twoja marka lidera to sposób, w jaki Twoja osobista marka przekłada się na proces przywództwa, na to jakie relacje budujesz z innymi, jakie decyzje podejmujesz i jaki jest Twój indywidualny sposób działania. Wykonaj 7 czynności, które pomogą Ci rozwinąć swoją samoświadomość, zdefiniować potrzebne kompetencje i wzmocnić Twoją markę lidera.
Zanim podejmiesz jako pracodawca decyzję o działaniach employerbrandingowych na rynku, sprawdź, czy Twoi pracownicy potwierdzą atrakcyjność pracy w Twojej firmie. Zanim zapragniesz, aby nowi kandydaci chętnie tłumnie gromadzili się przy Twoich ogłoszeniach rekrutacyjnych upewnij się, że Twoje obecne talenty nie rozglądają się za zmianą.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas