Narzędzia:
COVID-19 wymusił zmiany w organizacji funkcjonowania większości podmiotów zatrudniających pracowników. Wynikają one z konieczności eliminacji, względnie ograniczenia ryzyka rozprzestrzeniania się wirusa. Jednym z najczęściej stosowanych rozwiązań jest praca hybrydowa. Sprawdź, jakie warunki musi spełnić pracodawca, aby pracownik mógł wykonywać pracę stacjonarną w połączeniu z pracą zdalną.
Szef, dyrektor, kierownik to nie tylko funkcje pełnione przez różnych pracowników. To swego rodzaju zawód, wymagający konkretnych umiejętności. Jedną z najważniejszych jest ta związana ze zdolnością do komunikowania się – przede wszystkim ze swoimi podwładnymi.
Odpowiednio skonstruowana i przedstawiona pozytywna informacja zwrotna może zdecydować o tym, jak będzie wyglądał zespół. Czy wartościowy pracownik odejdzie, bo będzie czuł się niedoceniony bądź niesłusznie niekompetentny. Czy w zespole będzie panowała atmosfera rywalizacji, czy raczej współdziałania.
Na konflikt w miejscu pracy składają się wszystkie nieporozumienia i zachowania, które wymagają interwencji HR i zaburzają codzienny rytm, stają na drodze działaniom zespołowym oraz tłumią kreatywność. Rozstrzyganie konfliktów często spada na barki specjalistów HR. Sposób, w jaki będziesz zarządzać konfliktami, wpłynie nie tylko na wszystkie zaangażowane strony, ale również na to, jak pracownicy będą postrzegać swoją firmę. Sprawdź, na co zwrócić uwagę.
Jedni pracodawcy w dobie koronawirusa wstrzymują działalność i rozstają się ze wszystkim pracownikami. Inni mają okazję wymienić kadry, np. pozbywając się osób najwięcej kosztujących pracodawcę bądź mniej efektywnych od innych lub konfliktowych. Nierzadko proces rozstania się z pracownikiem bywa dramatyczny, pozostawia niesmak, poczucie niesprawiedliwości, trwałego braku zaufania. Tak nie musi być.
Istotnym wsparciem dla pracodawców na czas prognozowanej kolejnej fali epidemii może być stworzenie stanowiska dedykowanego sprawom związanym z epidemią, w tym również – zapewnieniu pracownikom optymalnego psychofizycznego komfortu pracy.
Szacunek jest kluczowym warunkiem zdrowego środowiska zawodowego. Promuje pracę zespołową oraz zwiększa produktywność i efektywność w miejscu pracy. Dzięki niemu pracownicy wiedzą, że są cenieni za swoje umiejętności, cechy i osiągnięcia oraz że ich rola jest ważna dla sukcesu firmy.
Ankiety zaangażowania i satysfakcji pracowników nie zawsze dają nam oczekiwane rezultaty. Bez względu na to, ile ankiet przeprowadza się w organizacji, wyniki często nie pokazują niczego konkretnego na temat kluczowych problemów firmy. Przyczyną może być jakość zadawanych pytań. Prawdopodobnie nie zadajemy właściwych pytań dopasowanych do okoliczności i sytuacji firmy. Sprawdź, jak to zmienić.
Sytuacja epidemiologiczna nie tylko zaskoczyła, lecz i postawiła sytuację finansową wielu firm na ostrzu noża. Właściciele i przełożeni, ze wsparciem i doradztwem zespołów HR, zmuszeni byli podejmować decyzje, na które tak naprawdę nikt ich nie przygotował. Działom personalnym natomiast nierzadko przyszło się mierzyć z ich konsekwencjami i emocjami członków zespołu, którym obniżono wymiar czasu pracy. Jeśli tego typu wyzwania dopiero przed Wami, zapraszamy do lektury poniższego artykułu, w którym podpowiadamy co przedstawiciele działów personalnych powinni wziąć pod uwagę przy ustalaniu kryteriów doboru pracowników do przestoju ekonomicznego.
Nowa tarcza antykryzysowa zmienia zasady wykonywania pracy zdalnej. Zanim pracodawca podejmie decyzję o powierzeniu pracy zdalnej, będzie musiał uzyskać informacje, w jakich warunkach pracownik będzie mógł tę pracę wykonywać.
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas