Narzędzia:
W dzisiejszym świecie pracy relacje międzyludzkie są niezmiernie istotne dla sukcesu każdej organizacji. Prowadzenie regularnych spotkań jeden na jeden stało się nie tylko praktyką zalecaną, ale wręcz niezbędną dla każdej organizacji, która dąży do osiągnięcia doskonałości. Dlatego warto inwestować czas i wysiłek w budowanie silnych relacji pracowniczych poprzez spersonalizowane spotkania jeden na jeden – to klucz do sukcesu zarówno dla pracowników, jak i dla firmy.
Miejsce pracy to środowisko, w którym ścierają się różnorodne osobowości, temperamenty i charaktery. Łatwo wtedy o nieporozumienia czy konflikty. Dodatkowo, jeśli weźmiemy również pod uwagę różne role i cele poszczególnych osób – możemy mieć do czynienia z mieszanką wybuchową. Unikanie konfliktów jest jednym ze sposobów nawigowania w takim środowisku pracy. Oznacza, że potrafimy zapobiegać powstawaniu sporów, wykrywać sygnały alarmowe, prowadzące do konfliktu oraz w razie pojawienia się pierwszych symptomów konfliktu – relatywnie szybko z niego wyjść.
Konflikt w miejscu pracy jest nieunikniony. Prędzej czy później dojdzie do jakiejś różnicy poglądów, czy sporu na temat podziału zadań lub sposobu rozumienia danej sytuacji. Gdy tak się stanie, mamy dwie możliwości: unikać konfliktu lub stawić mu czoła.
Ostatnio wiele się mówi o neuroróżnorodności w miejscu pracy. Czym jest to pojęcie i czy można je zaklasyfikować jako zaburzenie? Obejrzy wywiad Anny Kosteckiej z psycholożką Olgą Mac z Mental Health at Work.
W pracy spędzamy zazwyczaj około ośmiu godzin dziennie. Stanowi to jedną trzecią naszej doby. Niezależnie od tego czy pracujemy z biura, czy wypełniamy obowiązki zawodowe w ramach „home office”, komunikacja jest podstawą relacji w pracy. Tyczy się to zarówno relacji pracownik – pracownik, manager – manager, jak i pracownik – manager.
Dlaczego kobiety i mężczyźni są różni, to problem, który zastanawia wielu badaczy. Różnica pomiędzy tymi oba płciami jest nie tylko pod względem biologicznym, czyli budowa ciała i wielkość mózgu. Mózgi mężczyzn są większe, ale liczba neuronów jest większa u kobiet. Badania pokazują, że kobiety są lepsze w wielozadaniowości.
W dzisiejszym świecie biznesu angielskie terminy i zwroty zagościły na stałe w firmowym żargonie, tworząc tzw. korpomowę. Jest to mieszanka słów z języka angielskiego, polskiego oraz specjalistycznej terminologii branżowej, która może być niezrozumiała dla osób spoza danego środowiska. Korpomowa nie tylko jest środkiem komunikacji, ale także symbolem przynależności, prestiżu i wiedzy na dany temat.
23 lutego 2024 r. przypada Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją, który został ustanowiony przez Ministra Zdrowia w 2001. Jak pokazują dane Światowej Organizacji Zdrowia depresja jest czwartą najpoważniejszą chorobą na świecie i jedną z głównych przyczyn samobójstw. Ale jak pokazuje WHO niebawem stanie się pierwszą. Obejrzyj poradę video psycholog Olgi Mac i dowiedz się więcej na ten temat.
Każdy z nas doświadczył kiedyś (pewnie niejednokrotnie) sytuacji, w której odczuwaliśmy zdenerwowanie na kogoś, wzburzenie w związku z jakąś informacją czy złość związaną z jakimś wydarzeniem.
Żyjemy w czasach, w których telefony komórkowe są naszym stałym towarzyszem. Pomagają nam w wielu czynnościach, nie wspominając o ich oczywistej funkcji, czyli umożliwieniu komunikacji z innymi. Jednak wraz z wzrostem wygody i praktycznymi funkcjami takimi jak korzystanie z map, sklepów internetowych, aplikacji płatniczych oraz wielu innych udogodnieniach, pojawia się również zjawisko znane jako "phubbing".
Zadaj pytanie ekspertowii uzyskaj odpowiedź do 2 dni roboczych!
40 wybitnych specjalistów w swojej dziedzinie przedstawi Ci odpowiedź i analizę nurtującego Cię problemu.
Copyright © 2024 Wszelkie prawa zastrzeżone
2024 © Wiedza i Praktyka sp. z o.o.
Obserwuj nas